Wat willen we bereiken?
We willen dat inwoners vertrouwen hebben in datgene wat we doen. Daarom nodigen we hen actief uit om mee te denken bij participatietrajecten. Ook de kwaliteit van onze dienstverlening speelt daarbij een belangrijke rol. Als deze door de inwoners als 'goed' wordt ervaren, dan heeft dit een positieve invloed op het vertrouwen dat zij hebben in ons als overheid. Door onze hoge standaard van dienstverlening te behouden en waar mogelijk te verbeteren, versterken we dit vertrouwen. We werken inwonergericht en bieden Lingewaardige service door:
- te zorgen voor toegankelijke dienstverlening en duidelijke communicatie;
- kaders te stellen, maar ook ruimte te laten voor maatwerk;
- aan te sluiten op de behoeften van de inwoner.
We willen een betrouwbare en sterke partner in de regio zijn. Als Lingewaard kunnen we niet alles alleen. Bij grensoverstijgende opgaven, complexiteit of schaalvoordelen werken we graag samen. We spannen ons in om ervoor te zorgen dat verbonden partijen aantoonbaar bijdragen aan onze beleidsdoelen en de regionale opgaven.
Onze doelen zijn:
- Betrokken inwoners
- Toegankelijke dienstverlening
- Efficiënte en effectieve samenwerking in de regio
Indicator | Meetbaar resultaat | W2024 | B2025 | B2026 | B2029 |
---|---|---|---|---|---|
Klantwaardering
| Gemiddeld rapportcijfer | 8,4 | 8,0 | 8,0 7,5 | 8,0 7,5 |
Gemiddelde wachttijd aan de balie | Percentage balieklanten | 93% | 93% | 90%* | 90%* |
*Vanaf 2024 zien we de effecten van de nieuwe cyclus die ontstond door invoering van de langere geldigheidsduur van paspoorten en identiteitskaarten. Deze piek duurt tot 2029. Door verdergaande digitalisering, kanaalsturing (komt een vraag digitaal, via telefoon of aan de balie binnen) en door vroegtijdige informatieverstrekking houden we de wachttijden aan de balie stabiel.